A Nem hivatalos magyar PlayStation Blog

A nagy Ghost of Tsushima kérdezz-felelek

2020. június 01. - Dudu01

tshushima_yo.jpg

A 18 perces State of Play videót követően a Sony összegyűjtött pár rajongói kérdést a július 17-én érkező játékkal kapcsolatban, amiket most a fejlesztő Sucker Punch két munkatársa, Nate Fox és Jason Connell válaszolt meg.

Eredetileg egy piszok hosszú posztról van szó, amit nekiálltam lefordítani, de aztán rájöttem, hogy ezt élő ember nem fogja elolvasni, úgyhogy inkább kiemeltem a lényeget, így "rövidebb", és jobban fogyasztható az anyag.

Irány a tovább mögé >>>

Először emlékeztetőül maga a játékmenet:

Lesznek más típusú fegyverek is a kardon kívül, pl. fejszék, lándzsák?

Jin megtanul íjászkodni, eldobható kunait, illetve füstbombát használni. Ezeken felül valószínűleg lesznek még más fegyverek is, de nem akarnak mindent elspoilerezni a megjelenés előtt.

Jin egy gifen furulyán játszik, ezt lehet máskor is használni majd?

Igen.

Honnan jött az ötlet, hogy a szél legyen az útmutató mechanizmus?

Már az elejétől volt egy ilyen művészeti törekvés, plusz így még jobban benne tudnak maradni a játékosok az adott világban, mert nincs minimap, ami megzavarná őket.

Van következménye, hogy Szamurájként, vagy Szellemként/Ninjaként harcolunk? Mint pl. a Jó/Rossz karma rendszer?

Nincs karma rendszer. A különböző stílusokat és az azokhoz tartozó felszereléseket szabadon kombinálhatjuk, nincs vagy csak ez, vagy csak az.

Lesz nappal/éjszaka változás, és dinamikus időjárás?

Igen. Bizonyos területeken mindig ugyanolyan lesz az időjárás, ahogy néhány sztori-pillanatban, de amúgy váltakozik.

02.jpg

Lesznek külön nehézségi fokozatok? Ha igen, az ellenfelek agresszívebbek lesznek, vagy csak több életük lesz?

3 nehézségi fokozat lesz: könnyű, normál és nehéz. A Nehéz fokozaton a mongolok sokkal agresszívebbek lesznek, és a játékosoknak sokkal precízebben kell majd végrehajtaniuk a mozdulatokat. Nehézségi szinttől függetlenül az ellenfelek életét nem emelik meg.

A megjelenő játékban agresszívebbek lesznek az ellenfelek, a videóban mutatottakhoz képest?

Sokan félreértették a gameplay-t, nemcsak Jin tudja pikkpakk lerendezni az ellent, hanem az ellen is Jint. Plusz Jin itt már fejlesztett képességekkel rendelkezik, ezért tűnhetett könnyebbnek a harc.

A nyílvesszős fejlövésnél nem stimmelt a becsapódási fizika, ezt még meg lehet változtatni?

Jin kétféle íjat használt a játékmenetben, az egyik képes így hátralökni az ellenfelet.

Vannak települések, falvak? Plusz küldetések? A fő sztorivonalon kívüli események?

Igen, sok mellékküldetés lesz, nem kevés jutalommal.

Lesznek különböző befejezések, attól függően, hogy Szellemként, vagy Szamurájként harcoltunk?

"A játék egy emberi történetet mesél el Jin önfeláldozásáról, hogy Szellemmé válhasson. A játékosok dönthetnek, hogy karddal, vagy íjjal harcolnak, esetleg lopakodnak; akárhogy is legyen, Jin Tsushima lakói számára legendává válik, a mongolok számára pedig fenyegetéssé." - ebből azt olvasom ki, hogy nem, nem lesznek különböző befejezések.

04.jpg

Milyen hosszú a játék?

Hosszú. Nincs pontos adat, volt olyan tesztelő, aki 1 hét alatt nem jutott a sztori végére. 

Mi történik, ha lenyomjuk az L2+R2-t? Mik a köröcskék az életcsíkban?

A köröcskék Jin "elszántságát" (resolve) jelzik, amikkel gyógyítani tudja magát, vagy különleges mozdulatokat tud csinálni. 

Oda tudsz úszni a hajókhoz a vízen?

Nem.

Le tudjuk vágni az emberek fejét, vagy félbevágni őket?

Nem lehet majd külön testrészeket megcélozni.

Egyediek lesznek a melléküldetések? Jár majd értük jutalom?

Egyediek, és sok jutalom jár majd értük.

03.jpg

Lesznek a kardoknak statjaik/képességeik?

Igen, lehet majd tápolni őket.

Lehet majd két kézben egyszerre tartani a kardokat?

Nem.

Ugyanaz a lovunk lesz végig?

Igen, de a játék elején több ló közül választhatunk.

A páncélok elemeit külön-külön, kedvünkre állíthatjuk be, vagy csak szettek lesznek?

Külön-külön!

01.jpg

BÓNUSZKÉRDÉSEK 

- Amiket senki nem tweetelt, de fontosnak tartják tisztázni őket:

Lehet más karakterrel is játszani, mint Jin?

Nem, Jin a főszereplő, vele lehet lenni.

Lehet majd állatokra vadászni nyersanyagokért?

Vannak állatok, amik segítenek Jinnek, és vannak agresszívebbek is, ezeket le lehet gyilkolni, és lehet belőlük nyersanyagot szerezni.

 

Eredeti cikk: Ghost of Tsushima: Your Questions Answered

A bejegyzés trackback címe:

https://playstationhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr1015728702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.